کنفرانس بین‌المللی دوزبانه، ژورنال تازه، امنیت سایبری و وبسایت‌های نوین
ایران آکادمیا

سلام {name} {surname}،

ایران آکادمیا این بار خبرهای مهمی برای شما دارد. مایه خشنودی بسیار است که با آغاز قرن تازه خورشیدی، شما را با وبسایت‌های نوین ایران آکادمیا آشنا کنیم. اما پیش از آن، شایسته است به دومین کنفرانس بین‌المللی دوزبانه ایران شناسی معاصر (ICCI) و همچنین انتشار یازدهمین شماره ژورنال آزادی اندیشه با استاندارد تازه انتشارات علمی پژوهشی ایران آکادمیا اشاره کنیم.

Poster of ICCI 2022
دومین کنفرانس بین‌المللی دوزبانه ایران‌پژوهی معاصر (ICCI)

سال ۲۰۱۲، هنگامی که ایران آکادمیا آغاز به کار کرده بود، تصور نمی‌شد که در دهمین سالگردش در آگوست ۲۰۲۲، میزبان دومین کنفرانس بین‌المللی دوزبانه ایران‌پژوهی معاصر باشد. 

در روزهای ۲۶ و ۲۷ آگوست ۲۰۲۲، در همکاری با انستیتو بین‌المللی مطالعات اجتماعی (ISS) در لاهه، هلند، و در ساختمان این انستیتو، ایران آکادمیا میزبان یک کنفرانس دوزبانه با موضوع «ایران و گردش قرن؛ آزموده‌ها، آموزه‌ها، و چشم‌اندازها» خواهد بود. 

شما می‌توانید با مراجعه به لینک‌های ارائه شده در زیر، فراخوان کامل را مطالعه کنید، چکیده سخنرانی پیشنهادی‌تان را به‌عنوان سخنران در کنفرانس ارائه کنید، یا به عنوان شرکت کننده حضوری نام‌نویسی کنید. 

کنفرانس ۲۰۲۲ به صورت حضوری برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر متن فراخوان را مطالعه کنید.

2 آوریل 2022
ایران و گردش قرن؛ آزموده‌ها، آموزه‌ها و چشم‌اندازها
فراخوان دعوت به مشارکت و سخنرانی در دومین کنفرانس بین‌المللی ایران‌پژوهی معاصر - ایران آکادمیا
شبکه بازطراحی‌شده وبسایت‌های ایران آکادمیا

به زمان و تلاش زیادی نیاز داشت؛ با این حال، ما سرانجام موفق شدیم شبکه جدیدی از وبسایت‌های ایران آکادمیا را با ویژگی‌هایی منحصر به فرد، به مخاطبان خود ارائه دهیم. آشنایی با وبسایت تازه نیاز به مرور و کاوش دارد که می توانید از اینجا آغاز کنید، اما ما می خواهیم توجه شما را به دو ویژگی جدید جلب کنیم. وبسایت رسمی ایران آکادمیا اکنون دو زبانه است و محتوای منتشر شده در هر وبسایتی، به طور خودکار در پروفایل دست‌اندرکاران آن نمایه می‌شود. به این ترتیب هر همکار، نویسنده، یا مدرسی که مطلبی در ایران آکادمیا و آگورا یا در ژورنال‌ها از او منتشر شده باشد، یک برگه شخصی خواهد داشت که بیلان فعالیت‌ها و آثار او را نشان می‌دهد. این پروفایل‌ها به مثابه صفحه رسمی اشخاص عمل می‌کنند. شما می توانید آثار خود را به دو زبان فارسی و انگلیسی در سایت آگورا، یا در ژورنال‌های علمی انتشارات آن، منتشر کنید.

تیم طراحان و مدیران وبسایت ما از بازتاب‌ها و بازخوردهای شما برای کارکرد بهتر وبسایت سپاسگزار خواهد بود. 

ویدئوی زیر را با کلیک بر روی تصویر تماشا کنید (یوتیوب)

برنامه امنیت سایبری از الف تا ی، دوره نخست

دوره مقدماتی برنامه آموزشی «امنیت سایبری الف تا ی» در حال اجراست. در چهارمین هفته این دوره هستیم اما همچنان علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره نام‌نویسی کنند. همچنان که در شرح دوره آمده است:‌

 برنامه «امنیت سایبری الف تا ی» در سه دوره کوتاه مقدماتی، متوسط و پیشرفته برگزار می‌شود، در پایان دانشجویان برتر امکان شرکت در یک مسترکلاس خواهند یافت.

شرکت در این دوره کلیدی و مهم را به همه مخاطبانمان توصیه می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر صفحه رسمی دوره را بازدید کنید.

امنیت سایبری الف تا ی
دوره رایگان و همگانی آکادمیکس (امنیت سایبری) برای آشنایی گام به گام با امنیت سایبری و حقوق دیجیتال از دوره مقدماتی تا پیشرفته
بازدید از دوره و ثبت نام
گردش قرن، ژورنال شماره ۱۱ آزادی اندیشه، بهار ۱۴۰۱

انتشارات علمی-پژوهشی ایران آکادمیا، پس از تلاش بسیار، سیستم نوین و استانداردی برای نشر ژورنال‌ها و کتاب‌های علمی توسعه داده است. درباره این استاندارد نوین این مطلب را بخوانید!

یازدهمین شماره ژورنال آزادی اندیشه، ژورنال رسمی انجمن آزادی اندیشه که سال‌ها به نشر این ژورنال همت گماشته است، این بار منطبق با معیارهای یادشده و با هدایت و بررسی شورای دبیران این ژورنال به انتشار رسید. 

علی بنوعزیزی، سردبیر ژورنال آزادی اندیشه در یادداشت خود در این ژورنال تأکید کرده است: 

در شماره‌های آینده، علاوه بر اعضای شورای دبیران ژورنال (روجا فضائلی، جول هانیسک، محمد رضا نیکفر، سعید پیوندی،  نیره توحیدی، و علی بنوعزیزی)، شماری از سرآمدان علوم اجتماٰعی و مطالعات ایرانشناسی نیز دعوت ما را برای عضویت در «شورای دبیران مشاور» و کمک به انتخاب و بازنگری مقاله‌های ارسالی ژورنال پذیرفته‌اند. البته در غایت امر، موفقیت و ادامه انتشار ژورنال آزادی اندیشه وابسته و مدیون همکاری نویسندگان مقاله‌ها، چه از ایران و چه از خارج از کشور، و علاقه و پشتیبانی خوانندگان آن خواهد بود.

درباره این ژورنال و چگونگی اشتراک نسخ چاپی آن و همچنین شرایط فرستادن مقاله به این ژورنال، بیشتر بدانید. 

مجموعه مقالات منتشر شده در این شماره از ژورنال آزادی اندیشه به قرار زیرند:‌

 

سیر تحول گفتمان جنسیتی در ایران مدرن
کووید ۱۹ اشتغال زنان را در همه جا کاهش داد، بیش از هرکجا در ایران
از اتاق خواب تا خیابان: ظهور نسل جدیدی از زنان مستقل ایرانی
جمشید بهنام، روایتگر تنهایی، خشونت و بحران‌ها
سده ۱۴، سده آموزش: آموخته، نیاموخته و بدآموخته
بررسی تاریخی نا جنبش کوییر ایرانی
سه دیدار با هویت ایرانی
مواجههٔ مسئله‌آفرینِ «ما» با دیگری: یک رؤیا و چند تفسیر
قرن چهاردهم خورشیدی و چالش‌های روشنفکران مسلمان
روشنفکران و جنبش‌های اجتماعی در ایران قرن چهاردهم: روایت یک قرن فراز و فرود

و سرانجام

ما از همه پشتیبانان ایران آکادمیا در همه عرصه‌ها قدردانی می‌کنیم. اگر مایل به پشتیبانی مالی از پروژه‌های آموزشی و اهداف آموزشی ایران آکادمیا هستید، ما بخشی را برای دریافت این کمک‌ها در دسترس قرار داده‌ایم.

از پروژه‌های آموزشی ایران آکادمیا پشتیبانی می‌کنم
لغو اشتراک   |   این نامه را آنلاین بخوانید
facebook  twitter  youtube  instagram  telegram 
Iran Academia | ایران آکادمیا
The Hague, The Netherlands | لاهه، هلند
© 2012-2022 | © ۲۰۱۲ - ۲۰۲۲