بنر کنفرانس ICCI ۲۰۲۴ در وبسایت ایران آکادمیا
بنر تلفن همراه کنفرانس ۲۰۲۴
حمایت یک و نیم میلیون دلاری دو استاد برجسته ایرانی از دانشگاه ایران آکادمیا
حمایت یک و نیم میلیون دلاری از دانشگاه ایران آکادمیا - نیره توحیدی، کاظم علمداری، پرستو فروهر، موقوفه، پژوهش، آموزش

حمایت یک و نیم میلیون دلاری دو استاد برجسته ایرانی از دانشگاه ایران آکادمیا

آگهی مطبوعاتی

دبیرخانه ایران آکادمیا

خبرهای کنفرانس
بایگانی خبرهای کنفرانس ICCI
18 محتوا

نام‌ها

لاهه، هلند، ۲ سپتامبر ۲۰۲۴ – پروفسور نیره توحیدی استاد مطالعات جنسیت و زنان در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، نورتریج و پروفسور کاظم علمداری استاد بازنشسته جامعه‌شناسی همین دانشگاه، بخش چشم‌گیری از دارائی‌ خود را به دانشگاه ایران آکادمیا بخشیدند و در نخستین گام، یک و نیم میلیون دلار به موقوفه  تازه تاسیس این دانشگاه اهدا کردند.

کاظم علمداری
کاظم علمداری
نیره توحیدی
نیره توحیدی

این اقدام سخاوتمندانه، طی رویداد ویژه‌ای با عنوان «آفرینش فردا: رونمائی از نوآوردهای آینده» در سومین کنفرانس بین‌المللی ایران‌پژوهی معاصر اعلام شد، که در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ اوت ۲۰۲۴ در دانشگاه گوته فرانکفورت از سوی ایران آکادمیا برگزار شده بود.

این کنفرانس میزبان اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی و طیف وسیعی از پژوهشگران جوان بود، تا نتایج تازه‌ترین پژوهش‌های خود در حوزه مطالعات ایران و منطقه را ارائه دهند. این گفتگوها طی دو روز به دو زبان فارسی و انگلیسی و با شرکت حدود ۱۲۰ سخنران در بیش از ۵۰ پنل و میزگرد، پنج جلسه عمومی، و همراه با نمایشگاه آثار هنری، نمایشگاه کتاب و نمایش کلکسیون‌های تاریخی، در ساختمان اصلی دانشگاه گوته فرانکفورت برگزار شد.

کنفرانس، با سخنرانی شهردار فرانکفورت، دکتر نرگس اسکندری-گرونبرگ، افتتاح شد و میزبان سخنرانان کلیدی همچون پروفسور کریما بنون، استاد حقوق بین‌الملل دانشگاه میشیگان و پروفسور کریستف منکه، استاد فلسفه دانشگاه گوته فرانکفورت و دیگر اساتید برجسته بود. در این کنفرانس به موضوعات متنوعی از جمله در حوزه‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی، اقتصاد سیاسی، فلسفه سیاسی، آموزش، سلامت، محیط زیست، رسانه، حقوق و روابط بین‌الملل، موسیقی، هنر، هوش مصنوعی و بسیاری موضوعات دیگر پرداخته شد.

پروفسور روجا فضائلی، به نمایندگی از هیئت امنای دانشگاه ایران آکادمیا، از حمایت سخاوتمندانه این دو استاد، که سال‌ها نیز در همین دانشگاه به تدریس پرداخته‌‌اند، استقبال کرده و به رسم قدرشناسی هدیه‌ای به این زوج دانشگاهی و نیکوکار تقدیم کرد. این هدیه، تابلو ارزشمندی بنام «پروانه»، اثر هنرمند برجسته پرستو فروهر بود که در میان شور و شوق شرکت‌کنندگان، توسط شخص هنرمند ضمن ارائه شرحی درباره این اثر هنری، به نیره توحیدی و کاظم علمداری تقدیم شد.

پس از ۱۲ سال ارائه خدمات پُرشمار و رایگان علمی و آموزشی، اکنون هدف دانشگاه ایران آکادمیا، رشد این موقوفه و ادامه جلب حمایت‌های مردمی و پشتیبانی نیکوکاران ایرانی و غیر ایرانی است، تا تداوم تلاش‌های آموزشی و پژوهشی و برنامه‌های تحصیل دانشگاهی و دیگر ابتکارهای فرهنگی این دانشگاه  را تضمین کند و فراتر از آن گسترش دهد.

انستیتو علوم انسانی و اجتماعی، که به نام دانشگاه ایران آکادمیا نیز شناخته می‌شود، ابتکاری شهروندی بوده است که از سال ۲۰۱۲ و با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر داوطلبانه، فعالیت خود را در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و در مقابل نقض فزاینده آزادی‌های آکادمیک و استقلال نهاد دانشگاه و بر پایه دفاع از حق تحصیل رایگان آغاز کرد و در ادامه موفق به پیشرفت‌های چشمگیری در ایجاد سامانه‌های متنوع آموزشی و پژوهشی شد:

اهدای سخاوتمندانه این زوج دانشگاهی برجسته،‌ یک نقطه عطف مهم برای دانشگاه ایران آکادمیا است و امید است که تداوم این الگو و رشد موقوفه، به این دانشگاه اجازه دهد تا دامنه برنامه‌های تحصیلی دانشگاهی، پروژه‌های پژوهشی و فعالیت‌های فرهنگی خود را بیش از پیش گسترش دهد.

پیشنهاد ما

خبرها

رویدادها