بنر کنفرانس ICCI ۲۰۲۴ در وبسایت ایران آکادمیا
بنر تلفن همراه کنفرانس ۲۰۲۴
فروم همبستگی برای ایران
پوستر کنفرانس زن زندگی آزادی از فروم همبستگی برای ایران

فروم همبستگی برای ایران

چهارشنبه 14, ژوئن 2023
00
روز
00
ساعت
00
دقیقه
00
ثانیه
این رویداد پایان یافته است

تاریخ برگزاری: ۱۴-۱۶ ژوئن ۲۰۲۳

محل برگزاری: کالج دانشگاهی کریستیانیا

Urtegata 9 (ورودی از Nordbygata 12)

شرکت در کنفرانس رایگان است

میزبانان:‌ فروم همبستگی برای ایران و کالج دانشگاهی کریستیانیا

ارتباط با برگزارکنندگان: event@kristiania.no

کنفرانس بصورت زنده پخش خواهد شد

رویداد
بایگانی رویداد‌های ایران آکادمیا
18 محتوا

کالج دانشگاهی کریستیانیا در همکاری با انجمن همبستگی ایرانیان، کنفرانس «زن، زندگی، آزادی» را از چهارشنبه ۱۴ ژوئن تا جمعه ۱۶ ژوئن برگزار می‌کند. محرک اصلی برگزاری کنفرانس ناآرامی‌های اخیر و مداوم در ایران است. مرگ ژینا امینی که به اتهام عدم رعایت حجاب صحیح بازداشت شد، بعد از سرنگونی شاه در سال ۱۹۷۹، منجر به بزرگترین اعتراضات مردمی در ایران شده است.

تعدادی از محققان ایرانی و بین‌المللی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد تا به افزایش آگاهی در این‌باره بپردازند و در  زمینه‌های جنسیت، آزادی بیان و تغییرات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و سیاسی مرتبط با شرایط در ایران تبادل نظر کنند.

ایران در وضعیتی بحرانی قرار دارد؛ این کشور توسط گروهی از متعصبین دینی در حاکمیت است. تبعیض جنسیتی در زندگی روزمره ایرانیان به شکل آپارتاید جنسی نمایان می‌شود و تبعیض سیستماتیک و تاریخی علیه اقلیت‌های ملی و مذهبی در کشور در جریان است. اقتصاد ایران به دلیل سوءمدیریت و فساد، ویران شده است. علاوه بر آن، تحریم‌های بین‌المللی مشکلات عظیمی برای اکثر ایرانیان در تامین نیازهای اساسی‌شان بوجود آورده است. قیام کنونی در ایران، در حقیقت قیامی برای مبارزه با شرایط حاکم در ایران است. مسئله ایران، از دیرپا، خاستگاه مجموعه‌ای از مسائل با اهمیت ژئو پلیتیک و فرهنگی بوده است. همبستگی اخیر بین‌المللی در همراهی با زنان ایران در مبارزه‌شان با استبداد و دیکتاتوری، به‌ویژه توسط زنان، بسیار عظیم بوده است.

کالج دانشگاهی کریستیانیا با الهام از تحولات اخیر در ایران، کنفرانس «زن، زندگی، آزادی» را در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار خواهد کرد. امید است بتوانیم از این فرصت برای تبادل نظرات علمی درباره گوشه‌ای از زوایای جنبش اخیر ایران استفاده کنیم. در این راستا، کنفرانس شامل بحث و گفت‌وگو در حوزه‌های زیر است:

الف) جنسیت و تغییرات اجتماعی

ب) قومیت و ملی‌گرایی

ج) رسانه‌ها

د) ایران و اسلام در آینده؟

ه) تفاوت طبقاتی، فقر و نابرابری

وبسایت کنفرانس

برای تهیه بلیط به این سایت مراجعه نمایید.

پیشنهاد ما

خبرها

رویدادها