درباره دوره:‌
دوره نگارش علمی، پیش‌درآمدی بر دوره‌های روش‌شناسی، و روش‌شناسی عملی در برنامه تحصیلی در ایران آکادمیاست. با گذراندن موفق این پیش‌نیاز، راه برای انجام هر چه بهتر تکالیف دانشگاهی و همچنین انجام پژوهش‌های کیفی و کمی و میدانی، جمع‌آوری یادداشت‌ها و آشنایی با ابزارهای نوین پژوهش بسا هموارتر خواهد شد. مطالب و تمرین‌های این پیش‌نیاز، به ویژه در ترم دوم برنامه تحصیلی‌ که دانشجویان باید موضوع پایان‌نامه خود را برگزینید و پایان‌نامه خود را بنویسید، بسیار به‌کار خواهد آمد.