بنر کنفرانس ICCI ۲۰۲۴ در وبسایت ایران آکادمیا
بنر تلفن همراه کنفرانس ۲۰۲۴
بازخوانی تاریخی رابطه آموزش و دین در ایران، بخش اول

بازخوانی تاریخی رابطه آموزش و دین در ایران، بخش اول

ویدئو
بایگانی همه ویدئوهای آگورا
194 محتوا
درسگفتار کوتاه
مجموعه درسگفتارهای دانشگاه مردم
17 محتوا
آگورا
تریبون ایران آکادمیا - مقاله، جستار، ویدئو و پادکست
394 محتوا

نام‌ها

Play Video

در این مجموعه سخنرانی، دکتر پیوندی طی چهار درسگفتار کوتاه ابتدا نگاهی تاریخی به رابطه پر تنش آموزش و دین در سده اخیر دارد و سپس به روند اسلامی کردن نظام آموزشی پس از انقلاب بطور عام و آموزش عالی و علوم انسانی بطور خاص می پردازد. آنگاه در آخرین درسگفتار در پی نشان دادن کیستی انسان ایده ال نظام آموزشی ایران و نتایج عملی آن است.

آیا این تصویر برای شما آشناست؟ آیا خود شما یا یکی از اعضای خانواده شما فضای مشابه آموزشی را  تجربه کرده اید؟ آموزش و تربیت در این فضا تا چه حد بر شکل گیری طرز تفکر شما موثر بوده و سبک زندگی کنونی تان را شکل داده است؟ این پرسشها و بسیاری از این دست را در سلسله درسگفتارهایی در زمینه رابطه آموزش و دین با دکتر سعید پیوندی، استاد جامعه شناسی و علوم تربیتی پی می گیریم.

سعید پیوندی استاد جامعه شناسی و علوم تربیتی

 سعید پیوندی دانش آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد جامعه شناسی از دانشگاه تهران، دکترای خود در جامعه شناسی آموزش و علوم تربیتی را در دانشگاه پاریس به پایان رسانید. او از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ پژوهشگر مرکز پژوهشهای دانشجویی و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۱ دانشیار دانشگاه پاریس ۸ بود. وی از سال ۲۰۱۱ تا کنون استاد دانشگاه و مدیر مرکز تحقیقی لیزک (LISEC-Lorraine) در دانشگاه لورن فرانسه و عضو مرکز ملی تحقیقات دانشگاهی فرانسه است. او همچنین مدیر آکادمیک انستیتو علوم انسانی و اجتماعی (ایران آکادمیا) است. از وی ده کتاب پژوهشی (فردی وگروهی) در زمینه مسائل آموزشی فرانسه و ایران به زبان های فرانسه و انگلیسی به چاپ رسیده است. دو کتاب او درباره ایران با عناوین “دین و آموزش: شکست اسلامی کردن نظام آموزشی در ایران” (۲۰۰۶) و “تبعیض و عدم مدارا در کتاب های درسی ایران” (۲۰۰۸) به چاپ رسیده اند. کتابی از پژوهش اخیر او بنام  “فراگیری در دانشگاه” (۲۰۱۵) به تازگی منتشر شده است.

در پیوند با این محتوا

پیشنهاد ما

خبرها

رویدادها