بنر کنفرانس ICCI ۲۰۲۴ در وبسایت ایران آکادمیا
بنر تلفن همراه کنفرانس ۲۰۲۴
راهنمای ضبط ویدئوی آموزشی و سخنرانی

راهنمای ضبط ویدئوی آموزشی و سخنرانی

راهنمای مدرسان، استادان، سخنرانان و تولیدگران محتوای تصویری آموزشی در ایران آکادمیا

خبرهای کنفرانس
بایگانی خبرهای کنفرانس ICCI
14 محتوا
راهنما
4 محتوا

این محتوا به منظور راهنمایی استادان، مدرسان، دانشجویان و پژوهشگران تهیه شده است تا بتوانند مطابق با استانداردهای مطلوب ایران آکادمیا محتوای ویدئویی خود را تهیه و ارسال کنند.

این راهنما مگر در مواردی که به طور ویژه و جداگانه از تولید کننده محتوا خواسته شود، معیار ضبط ویدئوهای آموزشی و سخنرانی‌ها و ارائه‌های ویدئویی در مجموعه پروژه‌های ایران آکادمیا خواهد بود.

شما می‌توانید با به‌کارگیری این راهنما، متناسب با امکاناتی که در اختیار دارید، اطمینان حاصل کنید که کار به درستی انجام شده است.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، به بخش مورد نظر بنویسید.

ویدئوی راهنما

راهنمای ضبط ویدئویی درسگفتار یا سخنرانی از ایران آکادمیا

موقعیت کلی تلفن هنگام ضبط ویدئو

اگر می‌خواهید ویدئو را با تلفن ضبط کنید، چند ملاحظه بنیادی را در نظر بگیرید. موقعیت تلفن باید به اصطلاح landscape باشد. به این معنا که تلفن را ۹۰ درجه بچرخانید تا تصویر پهنای بیشتری داشته باشد (تصویر زیر).

Best Practices For Recording Video - Anr Communications &Amp; Marketing

تثبیت تلفن برای ضبط ویدئو

این نکته حائز اهمیت بسیار است که تلفن در ارتفاع و در فاصله مناسبی تثبیت شده باشد. شما می‌توانید از سه پایه‌های مخصوص استفاده کنید و یا با ابتکارهای خانگی و به کار گیری اشیاء‌ ساده‌ای ماننده لیوان کاغذی، کلیپس کاغذ، گیره کاغذ، مداد و کتاب،  تلفن را در ارتفاع و فاصله مناسب تثبیت کنید (تصویر زیر).

Mobile Stands 26 آوریل 2024

روشنایی و تناسب ارتفاع دوربین با چهره

همچنان که در راهنمایی کلی آمده است، محیط شما باید کاملا روشن باشد و یا دست کم نور بسیار مناسبی روی چهره شما تابیده شده باشد. پشت سرتان پنجره و منبع نور قرار نداشته باشد، به دیوار نچسبیده باشید و باید دست کم یک متر با دیوار پشت سرتان که بهتر است کاملا ساده باشد فاصله داشته باشید.

Image 26 آوریل 2024

همچنان که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دوربین ارتفاع مناسبی دارد و مدرس را از مقابل نشان می‌دهد  و مدرس کاملا مستقیم و به روبرو نگاه می کند. اگر دوربین شما پایین تر یا بالاتر قرار گرفته باشد، کیفیت قابل قبولی نخواهد داشت و ناگزیر به ضبط دوباره و تصحیح زاویه خواهید بود.

چارچوب تصویر و کیفیت صدا

دوربین نه از شما بسیار دور و نه به شما بسیار نزدیک باشد. دقت کنید که صدا به خوبی و با وضوح کامل ضبط شود. نباید فضای خالی زیادی در هیچ یک از لبه‌های تصویر به چشم بخورد. برای روشن تر شدن این توضیح، به ویدئوی راهنما در بالا مراجعه کنید.

پیشنهاد ما

خبرها

رویدادها