بنر کنفرانس ICCI ۲۰۲۴ در وبسایت ایران آکادمیا
بنر تلفن همراه کنفرانس ۲۰۲۴
انفال و اقتصادیات اسلامی-قسمت دوم
انفال و اقتصادیات اسلامی نوشته مهرداد وهابی ترجمه یپرم خان فصل پنجم قسمت دوم

انفال و اقتصادیات اسلامی-قسمت دوم

فصل پنجم (قسمت دوم)

نویسنده:‌مهرداد وهابی

مترجم: یپرم خان هایریک

ترجمه فصل پنجم – قسمت دوم

تاریخ نشر:‌ بهار ۱۴۰۳

کتاب
بایگانی کتاب‌های منتشر شده
18 محتوا

نام‌ها

فصل پنجم (قسمت دوم)

نویسنده: مهرداد وهابی

مترجم: یپرم خان هایریک

چاپ نخست: بهار ۱۴۰۳

نوشتار حاضر ترجمه بخش‌های هفتم تا دهم  فصل پنجم کتاب مهرداد وهابی با عنوان «انفال و اقتصادیات اسلامی» است که درسال ۲۰۲۳ به انگلیسی انتشار یافت و منبع مرجع (reference) آن به قرار زیر است:

Vahabi, Mehrdad, 2023, Destructive Coordination, Anfal and Islamic Political Capitalism: A New Reading of Contemporary Iran, Palgrave Macmillan.

ترجمه کامل این فصل که دربرگیرنده صفحات ۱۴۵-۱۹۳ متن انگلیسی است در دو قسمت به فارسی انتشار می‌یابد. قسمت اول که مشتمل بر بخشها ۱ تا انتهای ۶ است پیشتر توسط ایران آکادمیا به تاریخ ۱۹ مارچ ۲۰۲۴ نشر یافت. قسمت دوم اکنون در اختیار شماست و مشتمل بر چهار بخش آخر فصل پنجم است.

طبعاً برخی مفاهیم مطروحه در این بخش در فصول پیشین کتاب معرفی شده‌اند. برای نمونه، مفهوم «هماهنگی ویرانگر» در فصول دوم و سوم، و مفهوم «سرمایه‌داری سیاسی» در فصل چهارم به تفصیل تشریح و تبیین شده‌اند. علاقمندان می‌توانند بدان فصول رجوع کنند و ما امیدواریم در آتیه با ترجمه کامل کتاب به فارسی مشکل پیگیری مفاهیم در فصول مختلف رفع گردد.

در ادامه مقدمتاً عنوان فصل پنجم، و فهرست بخش‌های ده گانه آن خواهد آمد و متعاقباً ترجمه چهار بخش پایانی را ملاحظه خواهید کرد. این البته قسمت دوم ترجمه فصل پنجم است. قابل ذکر است که در ترجمه فارسی برخی پانویس‌ها افزوده و حک و اصلاحاتی از جانب مولف صورت گرفته است که در متن انگلیسی وجود ندارد. به این اعتبار خواننده فارسی زبان از مزیتی نسبی در قیاس با خواننده متن انگلیسی برخوردار است. در آتیه نزدیک ایران آکادمیا کل ترجمه فصل پنجم را در یک نسخه واحد پی دی اف منتشر خواهد کرد.

در پیوند با این محتوا

پیشنهاد ما

خبرها

رویدادها